محصولات تکنولوژی های نوین حوزه تعمیر و ترمیم سازه ها

امروزه با توجه به بالا رفتن هزینه های اقتصادی ساخت سازه های جدید الاحداث، مقوله تعمیر و بهسازی سازه های موجود از اهمیت ویژه ای برخوردار گردیده است. شرکت تدبیرگران صنعت راه و ساختمان با بهره گیری از تکنولوژی های نوین حوزه شیمی ساختمان آماده ارائه خدمات مشاوره، تامین مصالح و اجرای عملیات ترمیم و تعمیر انواع ابنیه بتنی و فولادی مطابق با موارد ذیل می باشد:

1-تعمیر انواع سازه های بتنی دارای آسیب های ترک خوردگی سطحی، کرمو شدگی، گسیختگی و … با استفاده از ملات های تعمیری الیافدار اصلاح شده با پلیمر نظیر

· TS-MORTAR 01

· TS-MORTAR 02

2-ترمیم آرایشی سطوح بتنی با استفاده از ملات های آماده پایه سیمانی ریزدانه الیافدار اصلاح شده با پلیمر نظیر

  • TS-MORTAR 03

3-تعمیر و ترمیم سازه های بنایی دارای آسیب های گسیختگی درز ملات بین واحدهای بنایی با استفاده از پودرهای بند کشی پایه سیمانی- پلیمری نظیر

  • TS-MASONRY MORTAR 01

4-یکی دیگر از الزامات اولیه بهسازی سازه های موجود، تزریق و یا دوخت ترک ها در سازه های بتن مسلح می باشد. تزریق ترک ها در بتن با مواد پایه اپوکسی انجام می گردد. تزریق رزین های پایه اپوکسی در ترک های سازه ای می تواند سبب تعمیر ترک ها و آماده سازی المانها جهت اجرای فرآیند مقاومسازی و بهسازی گردد. ترمیم ترک به روش تزریق اپوکسی با فشار پمپ (Epoxy injection)  به داخل ترک صورت می گیرد. مواردی که ترک کاور بتن را رد کرده یا ترک قابل دسترس نیست از این روش استفاده می شود. تزریق اپوکسی به دو روش تزریق سطحی (سوراخ کردن در راستای ترک) و عمقی (سوراخ کردن از بغل با زاویه‌ی 45 درجه) انجام می شود.

تزریق رزین های پایه اپوکسی در ترک های سازه ای

دوخت ترک ها با استفاده از رزین های پایه اپوکسی و تسمه های فلزی و پلیمری حفاظت شده بروش بخیه زنی (Stitching ) که در دستور العمل های ACI 224-1R-93 جزییات ان موجود می باشد، صورت بپذیرد.

دوخت ترک ها بروش ACI224-1R-93

جزئیات دوخت ترک ها بوسیله تسمه فلزی و چسب پایه اپوکسی

جزئیات دوخت ترک ها بوسیله تسمه فلزی و چسب پایه اپوکسی در پروژه مقاومسازی پل های محور قم به اراک